Bilburen lantis i storstan

Åkte in och ut genom Stockholms biltullar i januari i år. Glömde bort att betala i efterhand. Förstod inte att det var en faktura som hade kommit från Vägverket - trodde bara att det var allmän information. Fick en påminnelse. Slutade med att kisspausen hos syrran kostade 290 kronor.

Är man en trög landsortsbo så får man också betala för det. Och jag har lärt mig den hårda vägen att alltid, alltid, alltid besöka Pressbyrån efter ett besök i huvudstaden.

image10
Pressbyrån, ett måste efter Sthlm

(Det går faktiskt inte att bli arg på Vägverket heller. Jag försökte, men tjejen jag pratade med fick mig på ett trevligt sätt att förstå att jag inte hade något val än att betala notan. Och hon hade ju rätt, det var ju faktiskt vårt fel.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0