Formler och skalor

Fick en relevant fråga av M, en av mina kunder. "Om vi ska sätta ett mål på hur många som ska uppfatta vårt nya budskap - vad är ett rimligt mål? Finns det något sätt att räkna ut det?"

Nej, tyvärr, det finns ingen färdig formel - men om det funnes en så skulle den bygga på följande parametrar: storleken på montern, monterns placering, hur känt företaget är, vilka aktiviteter som görs i montern, på vilket sätt budskapet kommunicerar i montern, antalet besökare på mässan...

Trots att det inte finns någon formel, så kan man som utställare ändå ta ovanstående faktorer i beaktande när man sätter upp sitt kommunikationsmål. Och kolla tillbaka på hur det gick förra gången man ställde ut.

På tal om formler. Jag vill minnas att det fanns någon slags skala för ett 15-tal år sedan som tog tempen på mässanläggningarna. Gillis skala? Ska kolla med MJ, han borde komma ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0