Gel-Servetter 1-0

Peter Axelsson på Svenska Biblioteksföreningen reagerade på mitt tidigare inlägg.

"Visst, våtservetter är bra, men desinfectionsgel är bättre (dunstar snabbt) - dessutom bra när man är ute på resor", skriver han i ett mail.
image7
Jag får - med svansen mellan benen - erkänna att det har han rätt i. Hur kunde jag glömma desinfektionsgel - detta måste för en familj med magsjuka dagisbarn... Men ta med lite handkräm också. Man blir väldigt ren och väldigt torr om händerna av gelen.

Andra förslag på handhygien?

Kommentarer
Postat av: Charlotta Malmborg

Det finns faktiskt en handdesinfektion som är återfuktande. Dax heter den, kom i kontakt med den förra sommaren när jag jobbade inom äldreomsorgen.Den skall finna i en variant som är återfuktande..kanon, får babylena händer :)

2008-05-06 @ 13:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0