Hissa och dissa, 17 juni 2008

Hissar:
+ Ulrika och Mikael som driver Mässguru-projektet, ni har tagit ett stort kliv framåt under våren! Spännande att se resultatet i höst...
+ Lucia Naldi på JIBS för att hon blev ekonomie doktor i går.
+ Vårdcentralen i Jönköping för att de infört ett system där man knappar in sitt telefonnummer så de kan ringa upp. Överhettat öra blir inte längre ytterligare ett symptom att lägga till sin sjukdomsbild vid samtal med sjuksköterskorna på Hälsan.

Dissar:
- Folk som klagar över besinpriserna. Åk mindre bil för sjutton, eller kör saktare.
- Att jag vet så lite om blommor. Är det ogräs i min balkonglåda eller är det lobelia?
- Rökare som: 1. slänger fimpar på gatorna, 2. röker nära entréer så att man måste gå genom ett nikotinmoln innan man kommer ut i friska luften, 3. tycker synd om sig själva för att de inte längre får röka inomhus.

Nu känner jag mig som en sån där arg insändare i en lokaltidning. Bäst att sluta.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0