Ett besök hos frisören

Vi tjatar på våra barn om att de ska hälsa och säga hej när det kommer gäster. Vi skulle själva aldrig drömma om att titta bort och låtsas som om våra gäster inte stod i hallen. Varför är det då så svårt för oss att göra detsamma när vi jobbar?

Jag klippte mig i morse. Ny frisersalong. Det sitter en kille i frisörens reception och kollar i datorns bokningssystem. Han tittar inte ens upp när jag närmar mig disken. Jag blir totalt ignorerad av alla i salongen så jag hänger av mig ytterkläderna och cykelhjälmen och sätter mig ner på en ledig plats. Inte ens de andra kunderna låtsas om mig. Finns jag?

Det flesta frisörer i den prisklassen gör ungefär ett lika bra jobb och tar ungefär lika mycket betalt. Det är servicen och hur de tar hand om mig som gäst som är avgörande om jag vill välja just dem igen nästa gång. Och jag längtar tillbaka till trevliga Mixstudio. Jag kommer tillbaka till er i höst. Jag lovar.


Inget fel på nya frisyren, men...

Kommentarer
Postat av: Britta

Mmmm, känner igen mig. Skulle köpa ny bh härom dagen och gick in på twillfit i Umeå. Butikspersonalen visade inte något större intresse för sina besökare där. När jag gick fram och frågade om hjälp så fick jag bara en nonchalant anvisning till den plats i butiken där en sådan bh jag sökte efter ev skulle kunna finnas. Ingen kom fram och frågade hur det gick när jag provade bh:n, varken före eller efter när jag kom ut ur provrummet. Ärligt sagt så verkade inte de två tjejerna som arbetade där så intresserade av sina kunder alls utan mer intresserade av att stå och mumla med varandra vid kassan,.

2008-06-27 @ 14:24:29
Postat av: Åsa

Dags för en "säg hej"-kampanj kanske?

2008-06-27 @ 16:03:25
URL: http://meetingmemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0