Jobbigt hämta en ballong

Ja, då var det dags för en av dessa bilturer från Stockholm till Jönköping sent på kvällen. 6-åringen slocknade direkt men 4-åringen är fortfarande pigg när vi närmar oss Nyköping. Vi svänger av vid McDonald's och beställer från bilen. Genom luckan spanar sonen in ballongerna.

Sonen: "Jag vill ha en ballong!"
Jag: "Finns det ballonger?"
Hon i luckan: "Ja, där borta."

Hon pekar mot ingången. Vi sitter i bilen. Det skulle ta 15 sekunder för henne att gå dit och hämta en ballong. Men det gör hon inte och skadan är redan skedd. Vi kan inte lämna Nyköping utan McDonalds-ballong.

Jag blir lika irriterad varje gång något sådant här händer. Varför säger jag bara inte: "Då skulle jag vilja att du går och hämtar en ballong, eftersom jag sitter i bilen"? Nej, jag blir tyst och sur och tänker att det här ska jag minsann skriva om i min blogg.

Tänk på det kära systrar och bröder i servicesektorn. Många kunder är som jag. Tysta och hämndlystna. Mouhahaha!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0