Två mässråd

I dag blev jag, i egenskap av företagare, intervjuad av ett gäng utländska studenter som tagit sig till Jönköping för att läsa en sommarkurs i entreprenörskap. Det var nyttigt att försöka svara på deras frågor om mitt företag och mina framtidsplaner. De frågade också om vilka mina två viktigaste råd till utställare var. Och dessa tänker jag nu dela med mig i detta forum:

1. Våga gå fram till människor du inte känner.
2. Lyssna på dem innan du börjar prata om dig själv, så du vet om du ska låta dem gå vidare eller om de skulle kunna vara intresserade av att veta mer om vad ni kan hjälpa dem med.

Så enkelt är det. God natt!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Lena

Har du lust att dela med dig lite av tankar kring bloggande (i relation till företagande) också? I så fall får du gärna göra en kommentar här: http://www.kreafon.se/blog/2008/07/09/tankvart-om-foretagsbloggande/



Tack på förhand! :)

2008-07-15 @ 20:59:53
URL: http://www.kreafon.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0