Underhållning eller utbildning?

"Det här var himla bra - föreläser du i något annat ämne också?", frågar en kursdeltagare. "I så fall skulle jag vilja anlita dig vid ett senare tillfälle."

Jag blir både smickrad och lite förskräckt. Uppskattas jag för mina kunskaper eller för min talang att få folk att skratta och bli underhållna en dag? ("Javisst, jag undervisar i vad ni vill - allt från batik till matematik. Säg bara till så jonglerar jag lite i pauserna!")

Förhoppningsvis är det kombinationen av min kunskap och mitt sätt att förmedla den. Men man vet ju aldrig. Och min norrbottniska Det Finns Alltid Någonting Att Oroa Sig För-gen börjar genast arbeta på högvarv.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0