Ett stopp, ett intryck

Vi flyttade till Jönköping för nio år sedan. Innan dess hade vi bara stannat i Jönköping på väg till ett annat resmål (ofta Köpenhamn). Tågstationen och Smirres gatukök var mina två bilder av staden.

På tågstationen möttes jag oftast av lite trasiga personer som inte skulle resa någonstans men letade efter bänkar att dricka upp dagens ölranson på. Som tillfälligt turist i staden fick jag på en gång möta den sunkiga delen av staden. Dessa människor var de enda jönköpingsbor som jag stötte på som tågresenär.

Vilken tur att ägarna till Smirres gatukök är så otroligt trevliga! Deras välkomnande och varma bemötande gjorde att intrycket av Jönköping förbättrades betydligt! Det är verkligen gott värdskap. Deras bemötande tillsammans med alla andra goda värdar i Jönköping är nog en bidragande faktor till att staden växer. Hur mycket är deras insatser värda för Jönköpings kommun? Det kanske är dags att införa ett Årets Goda Jönköpingsvärd-pris?


Smirres Gatukök borde nomineras till Årets Goda Jönköpingsvärd-pris,
om det fanns något.



Ps. Vi trodde också länge att staden alltid kryllade av raggare. Vi åkte ju alltid förbi Jönköping under påskhelgen, då det alltid samlas 70 000 besökare på Custom Motor Show på Elmia. :-)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0