Lisettes lag

Undervisade i kundrelationer för en KY-klass i december-januari. Vi diskuterade personliga möten och jag frågade vad de skulle göra om det kommer in en person i butiken och högljutt börjar klaga. Lisette som jobbat mycket extra på Ica svarar blixtsnabbt: "Du. Jag. Lagret. Nu."

Du. Jag. Lagret. Nu.


Det komprimerar verkligen allt som man bör tänka på en sådan situation, vare sig det är i en butik eller i en monter eller någon annan arbetsplats.

Du klagar.
Jag tar mig an problemet (jag hänvisar inte till någon annan).
Lagret (eller någon annan plats där inte alla andra lyssnar) är en bra plats att ta en diskussion.
Nu. Vi går i väg så fort som möjligt för att inte störa kunder eller besökare.

Tack Lisette!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Lisette Halvardsson

;) Haha, vad roligt att du kom ihåg det...



Tack för dina trevliga lektioner med en massa bra tips.. Minglar som aldrig förr ;)



Ha det så bra!



/Lisette

2008-05-12 @ 13:57:38
Postat av: Åsa

Hej Lisette!



Vad roligt att du läser min blogg! Det är inte alla som får en lag uppkallad efter sig. Tack, jag använder den ofta i mina utbildningar.



Det var ett nöje att ha er som klass också. Hälsa alla.



Lycka till i minglet!

Åsa

2008-05-12 @ 14:03:23
URL: http://meetingmemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0