Apple infiltreras av PC:ar

Apple har ju lagt ner mycket pengar och ansträngning för att få ge varumärket egenskaper som coolt, ungdomligt, enkelt, flexibelt, roligt... När man vet hur viktigt det personliga mötet är för varumärket, varför har de då anställt PC:ar på Macbutiken i Jönköping?

Två historier:

1. En student till mig, Niklas, vill byta ut sin FM-sändare som inte fungerar, om man inte trycker den mot antennen, vilket kan vara svårt när man kör bil. Killen i Macbutiken vägrar att byta ut den. Niklas säger att han aldrig mer kommer att köpa något i den här butiken om han inte får byta ut den icke fungerande FM-sändaren. Säljaren är principfast och Macbutiken har förlorat en kund.

2. Jag ska ha en strömkabel till min MacBook. De är slut på Macbutiken i Jönköping. Ska ni få in fler? undrar jag. Kanske i morgon, kanske på tisdag... Du får ringa och kolla i morgon om de har kommit in, får jag till svar. Jag vill att de engagerar sig. Förstår de inte att utan strömkabel är man rökt! Utan ström, ingen dator. De skulle ha kastat alla sina göromål åt sidan för att hjälpa mig att få tag i en strömkabel, ringt till sina leverantörer eller hjälpt mig att beställa en strömkabel från apple.com.

Jag vill träffa en trevlig och serviceinriktad äppelkille eller äppeltjej. Inte ett gäng PC:ar som hellre fixar med sina datorer än att se till att kunderna får det de vill ha.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0