08-wannabe

Jag måste erkänna det: jag är en 08-wannabe.

I går kväll när jag gick med min resväska från Centralen i Stockholm för att ta mig till Kungsholmen för att sova över hos syrran kom jag på mig själv att nöjt tänka: "När folk ser mig skulle de kunna tro att jag kommer hem från en resa. Som att jag är på väg hem till min stockholmslägenhet."

Jag kan inte rå för det. När jag kommer till Stockholm vill jag smälta in. Se ut som om jag också är en stockholmare som med snabba och säkra steg är på väg hem, till jobbet, till after worken.

Därför kändes det extra jobbigt att betala bussresan med remsa. Typiskt turistbeteende.


Läs även andra bloggares åsikter om stockholmare, nollåtta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0