89 fåglar

Jag har ett handikapp. Det handlar om sport. Men inte om att utöva sport utan om att prata om sport.

Jag står utanför världens bästa konversationsämne!

Det skulle vara så praktiskt att bara slänga ur sig de där namnen på NHL-lagen eller veta vad Stefan Holm har för rekord. Min man är lika hopplös. Sportdelen i DN är det ingen som slåss om. Och vi har aldrig koll på vilka världsmästerskap som spelas. Kanske ska jag göra ett seriöst försök för att intressera mig för VM i hockey. Det pågår väl nu? Men jag vet nästan på förhand att jag kommer att prioritera annat.

Jag får väl lära mig namnen på de 89 vanligaste fåglarna i Europa i stället, som vi har som affisch i badrummet. Snacka om ice-breaker: "Har du sett någon ängspiplärka på sistone?"

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0