Goda kundrelationer
Memmas måndagsvisdom...
Goda kundrelationer handlar om att:
1. Ta reda på kundens förväntningar.
2. Styra kundens förväntningar.
3. Överträffa kundens förväntningar.
När jag tänker efter går denna modell att applicera på andra relationer i livet också. :-)
Nu ska jag sparka igång Volvon och åka till Nässjö för att diskutera höstterminens undervisande på KY-utbildningarna.
Goda kundrelationer handlar om att:
1. Ta reda på kundens förväntningar.
2. Styra kundens förväntningar.
3. Överträffa kundens förväntningar.
När jag tänker efter går denna modell att applicera på andra relationer i livet också. :-)
Nu ska jag sparka igång Volvon och åka till Nässjö för att diskutera höstterminens undervisande på KY-utbildningarna.
Kommentarer
Postat av: Lena
Nyfiken som man är...Vad undervisar du i? :)
Postat av: Åsa
Memmas devis är "Gör mötet lättare" och jag utbildar företag i följande:
1. Mässdeltagande, allt från att utbilda mässansvariga i planering, genomförande och utvärdering, till att utbilda monterpersonal i monteragerande inför ett mässdeltagande.
2. Kundmöten, kundservice och kundrelationer.
3. Mingel - konsten att våga ta kontakt och nätverka på ett avslappnat sätt. :-)
Postat av: Åsa
Och på Yrkeshögskolan i Nässjö ska jag i höst hålla i en kurs som heter "Kundkontakt och kundkommunikation".
Trackback