Goda kundrelationer

Memmas måndagsvisdom...

Goda kundrelationer handlar om att:
1. Ta reda på kundens förväntningar.
2. Styra kundens förväntningar.
3. Överträffa kundens förväntningar.

När jag tänker efter går denna modell att applicera på andra relationer i livet också. :-)

Nu ska jag sparka igång Volvon och åka till Nässjö för att diskutera höstterminens undervisande på KY-utbildningarna.

Kommentarer
Postat av: Lena

Nyfiken som man är...Vad undervisar du i? :)

2008-08-13 @ 22:56:53
URL: http://www.kreafon.se/blog
Postat av: Åsa

Memmas devis är "Gör mötet lättare" och jag utbildar företag i följande:



1. Mässdeltagande, allt från att utbilda mässansvariga i planering, genomförande och utvärdering, till att utbilda monterpersonal i monteragerande inför ett mässdeltagande.



2. Kundmöten, kundservice och kundrelationer.



3. Mingel - konsten att våga ta kontakt och nätverka på ett avslappnat sätt. :-)

2008-08-14 @ 12:13:56
URL: http://meetingmemma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Och på Yrkeshögskolan i Nässjö ska jag i höst hålla i en kurs som heter "Kundkontakt och kundkommunikation".

2008-08-14 @ 19:43:40
URL: http://meetingmemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0