Kundservice på tivoli - kan det ge nåt?

I helgen stannade Axels Tivoli i Jönköping. Vi vandrade naturligtvis dit med karusellåkning och sockervaddsätning i sikte. Attraktionerna uppskattades av mina små medföljare.

Men. Vilken ljudnivå. Det gick nästan inte att höra vad barnen sa och vi tyckte alla att det var skönt att lämna området efter en timme. Och språkförbistringen. De som jobbade i kassorna kunde knappt engelska. Och det bristande engagemanget. Killarna som jobbar med att spänna fast barnen och ta betalt vid karusellerna såg ut som de när som helst skulle kunna kasta sig framför något av sina egna tåg (och det är bara i början av säsongen for Christ's sake!)

Jag klagar inte. För vi hade roligt ändå. Men tänk om det kom ett tivoli där det gick att kommunicera med varandra och med de som jobbade där. Och om barnen och föräldrarna träfffade leende pariserhjuls-ansvariga. Skulle vi betala mer än 30 kronor per åkning då? Eller skulle vi verkligen längta efter att just det tivolit kom till stan igen, vilket skulle ge dem fler kunder? Eller är detta endast fromma förhoppningar från en kundservice-nörd som jag?


Power Jump - det bästa
på Axels Tivoli enligt
6-åringen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0