Tacksam och slarvig kund

Beställde kläder från H&M Rowells som jag hämtade ut på Säfvers Tobak för tre veckor sedan. Barnens jackor passade inte, så jag lade ned dem i lådan igen för att skicka tillbaka dem.

Men lådan hamnade först under vår säng och sedan i en garderob och sedan i glömska.

I dag ramlade lådan i huvudet på mig när jag öppnade garderoben. Jag insåg att det förmodligen var för sent att returnera jackorna. Det står klart och tydligt på följesedeln att man har två veckor på sig.

Jag blev irriterad på mig själv att jag alltid är så slarvig med sådana här saker, men ringde ändå H&M:s kundtjänst för att fråga om det möjligtvis går att få någon slags bytesrätt. Jag förberedde mig på en liten kund mot stort företag-diskussion, men till svar fick jag bara ett glatt:

"Det är ingen fara! Skicka tillbaka dem bara, så ordnar det sig!"

Ingen tvekan. Inga tillrättavisningar. Inga "regler är till för att följas".

Och jag är en mycket tacksam och nöjd kund.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0