Hissa och dissa den 22 september 2008
Sitter på X2000 som går direkt från Stockholm till Jönköping. Hissningen och dissningen går därför i tågets tecken.
Hissa:
+ Elektroniska biljetter. Inga papper att glömma. Det enda du visar upp är ditt betalkort. Underlättar för kunden = god service.
+ Billiga biljetter om man är ute i god tid. En del irriterar sig på det, men jag tycker att det ger mig som kund valfrihet och möjlighet att påverka.
+ Antingen har jag vant mig vid mobilpratare eller också har vi generellt blivit bättre på att hantera mobiltelefoner på allmänna platser. För sju år blev jag galen på alla gälla signaler. Och de som svarade talade så högt att det var tveksamt om någon mobiltelefon var nödvändig. Medkundernas beteende är också viktigt för upplevelsen.
Dissa:
- Tågtoaletterna. Varför finns det ingen toalettborste för de som önskar rengöra toaletten efter sig? Eller vill SJ helst inte att man använder toaletterna ombord..? Äckligt är dålig service.
- På 1 Klass bjuder SJ på äpplen, men är de sköljda? Ingen vet. Man kan ju fylla ett glas med vatten och gå in på den äckliga toaletten och skölja frukten. Fast särksilt första klass känns det ju inte.
- En anledning till varför jag inte använde SJ vid ännu fler tillfällen är den osäkerhet jag fortfarande känner angående punktligheten. Jag vet inte om tågen ofta blir försenade, men jag tror att det kanske är så och det räcker för att jag väljer bilen vid vissa tillfällen. SJ - bevisa att jag tror fel och jag kommer att åka tåg dubbelt så ofta.
Välkommen till första klass. Vindruvsklasen har samlat på sig tågresenärernas samlade bacillflora. Det hade räckt med äpplen.
Läs även andra bloggares åsikter om SJ, kundservice, tågbiljetter, X2000
Hissa:
+ Elektroniska biljetter. Inga papper att glömma. Det enda du visar upp är ditt betalkort. Underlättar för kunden = god service.
+ Billiga biljetter om man är ute i god tid. En del irriterar sig på det, men jag tycker att det ger mig som kund valfrihet och möjlighet att påverka.
+ Antingen har jag vant mig vid mobilpratare eller också har vi generellt blivit bättre på att hantera mobiltelefoner på allmänna platser. För sju år blev jag galen på alla gälla signaler. Och de som svarade talade så högt att det var tveksamt om någon mobiltelefon var nödvändig. Medkundernas beteende är också viktigt för upplevelsen.
Dissa:
- Tågtoaletterna. Varför finns det ingen toalettborste för de som önskar rengöra toaletten efter sig? Eller vill SJ helst inte att man använder toaletterna ombord..? Äckligt är dålig service.
- På 1 Klass bjuder SJ på äpplen, men är de sköljda? Ingen vet. Man kan ju fylla ett glas med vatten och gå in på den äckliga toaletten och skölja frukten. Fast särksilt första klass känns det ju inte.
- En anledning till varför jag inte använde SJ vid ännu fler tillfällen är den osäkerhet jag fortfarande känner angående punktligheten. Jag vet inte om tågen ofta blir försenade, men jag tror att det kanske är så och det räcker för att jag väljer bilen vid vissa tillfällen. SJ - bevisa att jag tror fel och jag kommer att åka tåg dubbelt så ofta.
Välkommen till första klass. Vindruvsklasen har samlat på sig tågresenärernas samlade bacillflora. Det hade räckt med äpplen.
Läs även andra bloggares åsikter om SJ, kundservice, tågbiljetter, X2000
Kommentarer
Postat av: Jonas El said
Ehm, jag åkte 1klass på X2000 till Göteborg förra veckan, och jag måste nog säga att det var lite klent med frukt i korgen, man hade iaf önskat bananer.
Men på tal om osköljda äpplen. Om du tittar bland tepåsarna så finns det faktiskt våtservetter. Så man kan ju först torka med med våtservetten, och sen torka av resterna av "servettvätskelösningen" med en vanlig servett.
Jag gjorde faktiskt en foto dokumentation av resan, som ligger uppe på ett internationellt forum. Där har jag dokumenterat i princip allt om resan, så ta gjärna en titt!
Här är länken
http://www.airliners.net/aviation-forums/non_aviation/read.main/2102142/
Trackback